2014. március 8.

Merénylet

A hétvégémet fordítással terveztem tölteni, de egy súlyos merénylet következtében azt hiszem erre nem sok időm lesz. Egy kifejezetten gonosz ember ugyanis a napokban adott ki egy több mint 1000 oldalas könyvet, és olyan aljas módszerekkel, mint például egy eszméletlenül jó előző kötet sikerült ezt a könyvet a kezembe erőszakolnia. Ráadásul még arra is rákényszerített, hogy illegálisan töltsem le a könyvét, hiszen Magyarországon lehetetlen beszerezni... Már előre látom magam hétfőn amint a város könyvesboltjait járom sorra, hogy végre papír formában is foghassam.
Egyébként ajánlom Brandon Sandersonnak minden magyarul megjelent könyvét, mert zseniálisan jók. Na jó, az Elantris-t nem ajánlom. Belenéztem a magyar kiadásba, és szörnyűlködve vettem észre, hogy 10 névből 9-re valamiért ráraktak egy véletlenszerű ékezetetet (az arány nem túlzás sajnos). És ezek az ékezetek szerintem gyakorlatilag olvashatatlanná tették a könyvet. A Ködszerzetbe nem olvastam bele, szóval lehet, hogy azzal is ezt művelték, de mindenesetre az is jó. Bár a 3 kötetes sorozatot valamiért 6 kötetben adták ki...
Tényleg, mi ez az új mánia? Harry Potter 7 két filmben, A Hobbit három filmben, Éhezők Viadala 3 két filmben... A HP-t még valahol meg is értem, tényleg idegesítően sokat hagytak ki a korábbiakból. De a Hobbitot 3 filmben? Na ne vicceljünk, az egész könyv rövidebb volt, mint a Gyűrűk Ura bármelyik kötete! Talán ha nem 3 filmben csinálnák, nem kellett volna belerakniuk egy szerelmi háromszöget egy törpe, Legolas (aki nem szerepelt a könyvben), meg valami elf csaj (aki nem is létezett) között. Azt hiszem meg kel jegyeznem, hogy egyik Hobbit filmet sem láttam, csak a könyvet olvastam. Az Éhezők Viadaláról meg csak annyit, hogy a bevételen kívül nincs értelmes ok rá, hogy szétszedjék az utolsó kötetet 2 darabba. És teljesen tönkre fogja tenni a történet ritmusát.

Befejezem a kikapcsolódást, és megyek vissza olvasni a Words of Radiance-et. Azt hiszem mindenkinek az a legjobb, ha minél előbb kiolvasom...

- Draconic

9 megjegyzés:

  1. nekem hétfőre csak egy Szabó Magda regényt kell kiolvasnom. azt hiszem most rájöttem hogy milyen szerencsés helyzetben is vagyok :D

    VálaszTörlés
  2. Jup, szerencsések azok, akik nem olvasásfüggőek. Szörnyűséges. Megjelenik egy 1088 oldalas könyv, és kevesebb mint két nap alatt kiolvastam.
    Mondjuk Szabó Magdát nem olvastam soha. Nálunk valahogy nem volt ott a kötelezők között. Sőt, szerintem egyeltalán nem vettük.

    VálaszTörlés
  3. nálunk most ez az egyik tétel.

    VálaszTörlés
  4. Szabó Magdától csak az Abigélt ismerem, és azt is filmben láttam csak. Bár az alapján nem vágytam rá, hogy közelebbről megismerkedjek a munkásságával...
    Vajon mikor fognak rájönni a tanárok meg egyéb felelős személyek, hogy a kötelező olvasmányok listája már vagy 50 éve elavult?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom. Meg igazából azt is megkéne fontolniuk hogy melyik olvasmányt melyik korosztálynak adják ki. például az Egri csillagokat nem egy 6.-os gyereknek kéne olvasnia aki jobb esetben akkor 12 éves mert még nem elég érettek hozzá és nem tudják értékelni rendesen a mű fontosságát illetve mondanivalját.

      Törlés
    2. Az Egri Csillagok 6.-ban semmi. A Kincskereső Kisködmön 2.-ban... Na az gyilkosság. Nem tudom, kinek jutott eszébe, hogy szerencsétlen 7-8 éves gyerekeket ne óvva intse attól a förmedvénytől, hanem a kezükbe erőszakolja. Keresve se lehetne jobb módszert találni rá, hogy leszoktassák őket az olvasásról.

      Törlés
  5. Na ja. A magyar közoktatásban egyeltalán nem érvényesül a fokozatosság elve. Annyi frissítésről hallottam csak az olvasmányok terén hogy vannak olyan iskolák ahol a kötelezők közt van a Harry Potter illetve választható.

    VálaszTörlés
  6. Igen, bizonyos iskolákban van egy lista, amiről lehet választani, de még ezeken a helyeken is ott van a többi kötelező. Vagy legalábbis egy nagy részük. Engem sajnos elkerült ez a kellemes szokás.
    Egyetlen egy nem volt a kötelező olvasmányok között, ami tetszett volna, és azt hiszem elég nagy tehetség kell hozzá, hogy összeállítsanak egy ilyen listát.
    Lenne pár ötletem, hogy miket kéne felvenni a kötelezők közé, bár azt hiszem én nem a Harry Potterrel kezdeném.

    VálaszTörlés
  7. Még 6 oldal ebből az újabb 45 oldalas förmedvényből. Haladok! (Legalábbis ezt próbálom mondani magamnak...)

    VálaszTörlés